nyår 2010 !!

Förrätt


  • Tunnbröd rullat med skinka/ost, morot,paprika och gurka doppa i vitlöksdipp.

Huvudrätt:



  • Potatisgratäng med stekt fläskflié och brunsås med sallad.

Efterrätt



  • Marängsviss: Maräng, vaniljglass, chockladglass, chockladsås, mini mashmellow och hallon.
Dryck ( till efterätt )



  • Varm Marabou dryck, mumms! :D


Senare så gjorde vi julklappsleken:



  • Vi skulle handla ett paket värde 10 kronor och ett paket värde 20 kronor. Jag handlade en tialott och lite blandat godis.
  • Sedan så spelade vi ut paketen med 1 och 6 på en tärning, när paketen var ute så satte Mamma en tid, vi spelade och tärningen gick runt, jag tog paket och blev av med dem hela tiden. Jag var ute efter det stora paketet, ;-)
  • Jag satt med inga paket och tillslut fick jag en 6:a och tog paketet sen när det var min tur igen så fick jag en 1:a och tog ett till paket och då ringde klockan, tur! :)
  • Jag vann en plopp och två pepsi och en påse med mini twix, gött! :D

Nu så ska vi snart få lite godis och chips o dipp, och kolla på film, ut vid 12 tiden och smälla raketer!!

Hoppas ni har haft och har en fortsatt bra nyår, imorron så är det 2011, njut av tiden kvar på 2010!



Kommentarer
Postat av: Nyappy

Etttips på förrätten till nästa gånganvänd hela tallriken :p

2011-01-04 @ 17:13:48
URL: http://ovk.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0